Q / A

Q: Vilket gymnasium går du på och kan du berätta lite mer om hur sammanhålingen är, hur många ni är i din klass och hur mycket tid ni får till träning osv.. Jag ska snart välja och är lite osäker !:) /Linnea
 
A: Jag går på JB som det nu heter, gamla John Bauer. I just min klass, och i nästan alla klasser i skolan är vi 24-30 elever/klass skulle jag tro, vilket jag tycker är helt perfekt!

Jag går Samhällslinje med idott och ledarskap som inriktning vilket gör att jag har en hel del idott och det var just de som lockade mig och fick mig att välja den här linjen. Jag går fotbollsprofil och har då 2 fotbollsträningar/vecka i ~2h. Sen har jag såklart vanlig idott med klassen också, så det blir 3 idottslektioner i veckan. På just min skola i Västerås har vi i min klass även fått Gym-kort på WORLD CLASS som är ny renoverat för 22 mille och ligger mitt i stan, riktigt lyxigt!

Vi jobbar i sk. block, och har då två lektioner om dagen. Man jobbar i 1h och 20min, har 20min rast och sen 1h och 20min igen med samma ämne. Jag tycker det funkar jätte bra, om man vill så får man då verkligen någonting gjort under lektionen, man kan ha en bra genomgång och sen komma igång och jobba.

Sammanhålningen skiljer såklart från klass till klass men i min klass är den riktigt bra, vi har alla liknande intressen, alla är öppna av sig och riktigt sköna roliga människor. JB är annars inte en speciellt stor skola vilket gör att du inte bara är en i mängden, du har koll på de flesta och man "känner" näst intill alla lärare och ser de flesta elever på skolan dagligen, både i korrioden, uppehållssofforna och på lunchen i konserthuset, det ger en slags trygghet, iallafall för mig.

Hoppas du fick svaren du sökte, annars kan ju kika in HÄR. Lycka till med valet/ Ida.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Tack så jätte mycket, det låter som en jätte bra skola :)

Svar: så lite så, ja gå på öppet hus så kan du få mer info om du är intresserad!:)
Ida & Amanda

2013-01-10 @ 07:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0