OTOÑO


Löven har börjat falla från träden nu.
Likt oss alla gör de allt för att hålla kvar sommaren in i det sista.
Nu faller de uppgivet mot marken och vinden suckar högt.

Du och jag låg bland löven och i varsin mössa och tittade upp mot stjärnorna.
Vi är så tokiga, som får för oss att ligga sådär i kylan.
Vi höll varandra i hand och jag tänkte på hur annorlunda du är mot vad alla tror.
Och så tänkte jag på vilken ful jacka du hade, och att jag nog är den enda
om skulle få se dig i den. 
 
Och jag, som inte velat inse att sommaren tagit slut, låg nu där 
bland löven och kände med dem. 
Också släppte jag sakta taget, precis som dem.
-Om honom
 
 Ida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0